Wybierz agendê
Globe
- Dzia³alno¶æ programu Globe w Gimnazjum w Su³owie
- Kalendarium wydarzeñ
rok szkolny 2000/2001
rok szkolny 2001/2002
rok szkolny 2002/2003
rok szkolny 2003/2004
rok szkolny 2004/2005
rok szkolny 2006/2007
rok szkolny 2007/2008
rok szkolny 2008/2009
rok szkolny 2009/2010
rok szkolny 2010/2011
rok szkolny 2011/2012
rok szkolny 2012/2013
rok szkolny 2013/2014
Rok szkolny 2000/2001
Pierwsze informacje o programie zosta³y przekazane na II Sympozjum Proekologicznym, który odby³ siê we wrze¶niu 2000 roku w naszej szkole. Gromadzone informacje o programie spowodowa³y, ¿e podjêli¶my decyzj± o przyst±pieniu do niego.
Rok szkolny 2000/2001 by³ rokiem przygotowawczym, w którym gromadzili¶my sprzêt pomiarowy i nowe informacje o Programie. We wrze¶niu 2001 roku nauczyciele przyrodnicy przebywali na 4-dniowych warsztatach szkol±cych szkolnych koordynatorów programu. W kwietniu 2002 roku odby³a siê w Warszawie konferencja dyrektorów szkó³ chc±cych wzi±æ udzia³ w realizacji programu, na której przebywa³ Dyrektor Gimnazjum w Su³owie. Obok naszego gimnazjum stworzyli¶my ogródek meteorologiczny z niezbêdnym sprzêtem pomiarowym.
Jednocze¶nie z pracami technicznymi prowadzona by³a praca z uczniami, którzy poprzez æwiczenia doskonalili umiejêtno¶ci m.in. odczytywania temperatur, rozpoznawania rodzajów chmur. Bardzo wa¿ne by³o wyszkolenie uczniów - m³odych informatyków, których zadaniem by³o wysy³anie danych poprzez internet. Pamiêtaæ nale¿y, ¿e GLOBE jest Programem miêdzynarodowym, dziêki któremu uczniowie mog± doskonaliæ umiejêtno¶æ pos³ugiwania siê jêzykiem angielskim.
Po przeszkoleniu uczniów pierwszych klas gimnazjalnych 28.01.2002 rozpoczêli¶my odczyty podstawowych sk³adników meteorologicznych takich jak:
- temperatura bie¿±ca,
- temperatura maksymalna,
- temperatura minimalna,
- suma i rodzaj opadów,
- stopieñ i rodzaj chmur.
Zauwa¿alnym efektem uczestnictwa w Programie GLOBE jest:
- podniesienie stanu ¶wiadomo¶ci ekologicznej uczestników programu,
- doskonalenie umiejêtno¶ci uczniów i nauczycieli w pos³ugiwaniu siê nowoczesnymi technikami informatycznymi i pomiarowymi z przyjêtymi metodami i procedurami,
- tworzenie w³asnej bazy danych w zakresie parametrów atmosferycznych,
- systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli.